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"한국 소셜 커머스 BIG3"

한국 소셜 커머스 BIG3


- TMON, Wemakeprice, Coupang ~

2020 년 최신 버전! 한국 EC 시장 한국에서 인기있는 소셜 커머스 란?

2020 년 최신 버전! 한국 EC 시장 현황


한국에서 인기있는 소셜 커머스 란?


여러분은 평소 얼마나 인터넷 쇼핑을 이용하고 있습니까?


한국에서는 온라인 쇼핑에서 쇼핑을하는 것은 사람들의 일상의 일부가되고, 온라인 쇼핑 이용률이 "세계최고"라고되어 있습니다.

한국은 5G를 세계 최초로 상용화에 성공하고 2020 년 4 월 초에는 5G 가입자가 577 만명에 이르고있어 현재 5G 보급률은 9 %를 넘어 섰으며, 중국을 넘어 세계에서 가장 높은 보급률을 보여줍니다. 

 

또한 한국 정부는 이미 전국에서 총 115,000 5G 기지국을 배치하고 있다고 발표하고 인터넷 환경의 정비가 ​​일본보다 훨씬 진행되고 있습니다. (MInistry of Science and ICT)

한국의 인터넷 보급률


2018 년에 한국의 인터넷 이용자의 비율은 「91.5 %」입니다.
그 중에서도 10 대 ~ 30 대까지의 이용률은 무려! "99.9 %"40 대는 '99.7 %'입니다.

인터넷 보급률과 환경 정비에 의해 한국의 EC 시장은 매우 발전하고 있으며 일본의 EC 사업자에게 매력적인 시장이라고 말할 수 있겠지요. 

 

그래서 이번에는 "한국의 EC 시장 현황 '과'인기 소셜 커머스 '에 대해 소개합니다!

 

2020 년 최신 버전! 한국 EC 시장 규모


한국 통계청이 발표 한 2020 년 1 월 ~ 3 월 Q1의 "온라인 쇼핑 거래액"는 12 조 5,825 억원 2020 년 5 월 20 일 환율 환, 전년 동월 대비 11.8 %의 증가했습니다.

 

신종 코로나 바이러스에 의한 품목의 변화 
신종 코로나 바이러스의 영향으로 구매 품목에 큰 변화가있었습니다.

 

이전에 비해 "레저 서비스"과 "여행"은 약 90 % 정도 감소했지만, 「배달 서비스」나 「음식료품 "의 항목 등으로 크게 증가했습니다.

 

모바일 거래액


그 중에서도 "모바일 쇼핑 거래액 비율 '은 67.3 %를 차지하고 있으며, 온라인 쇼핑의'모바일 쇼핑 거래액"은 8 조 4,673 억원으로 전년 대비 19.2 % 증가했다. <참조 : 한국 통계청 통계청>

 

한국에서 인기있는 소셜 커머스 
'소셜 커머스'는 Facebook, twitter 등 소셜 네트워크 서비스 (SNS)를 활용하여 자사 사이트에서 공동 구매 형식으로 판매하는 사이트입니다.

상품을 싸게 구입하고 싶을 때, SNS를 이용하여 "같은 제품을 구입 가격을 억제하고 싶은 사용자 '를 찾기 위해 이러한 이름이 붙여 졌다고합니다. 

 

소셜 커머스 서비스 개시 초기에는 사용자들이 싸게 구입하려는시기에 '공동 구매 형식 "였습니다. 그러나 판매 회사가 정한 기간에 싸게 판매하는 '소셜 딜'이 소비자의 반응이 좋고 인기 였기 때문에 현재는 "판매 회사가 정한 기간에 싸게 판매하는 방법 '이 일반화되었습니다 .

한국에서는 2010 년 이후 다양한 소셜 커머스 기업이 서비스를 시작하고 치열한 경쟁에서 두각을 나타낸 기업은 Tmon (티몬), Wemakeprice (위메프) Coupang (쿠팡)의 세 회사입니다.

 


그러면 세 회사에 대한 최신 데이터를 바탕으로 더욱 상세하게 소개합니다.

1. TMON

Tmon (티몬)


한국에서 EC 사이트는 이제 구식, 한국에서 인기있는 소셜 커머스 3 選 4

Tmon는 2010 년에 서비스를 시작, 국내 최초로 소셜 커머스로 인정받은 기업입니다. 패션 · 미용, 스포츠, 여행 레저, 일 용품에서 슈퍼마켓까지 폭 넓은 상품 카테고리를 다룹니다.

월간 방문자 수
460 만 명 (2019 년 12 월 조사)

주요 고객 연령층
주요 사용자는 30 대, 40 대가 중심이되고 있습니다.

2020 년 최신 버전! 한국 EC 시장 한국에서 인기있는 소셜 커머스는 _TOWN 연령별 이용률

특징
Tmon의 특징은 시간 상거래에 집중하고있는 것입니다. 매주 금요일은 배달 요금이 들지 않는다 "무료 배송 데이 '매월 1 일 1 시간마다 할인 쿠폰을 전달되거나 한정 가격으로 인기 상품이 판매되는 등 24 시간 다양한 이벤트가 열리는'퍼스트 데이 "등 다양한 기간 한정 이벤트와 서비스를 제공하고 있습니다.

 

2. Wemakeprice (위메프)
2020 년 최신 버전! 한국 EC 시장 한국에서 인기있는 소셜 커머스 란?

Wemakeprice (위메프) 


위메프는 Wemakeprice라는 사명으로 2010 년에 서비스를 시작했지만, 2013 년에 Wemakeprice의 약자 인 '위메프 "로 이름을 변경했습니다.

월간 방문자 수
490 만 명 (2019 년 12 월 조사)

주요 고객 연령층
주요 사용자는 30 대, 40 대가 중심이되고 있습니다.

2020 년 최신 버전! 한국 EC 시장 한국에서 인기있는 소셜 커머스 란? wemakeprice 연령별 이용률

특징

위메프의 특징은 저렴한 가격입니다. 100-200 원 (약 10-20 엔) 상품을 취급하는 숍이나 중고 상품 사이트와의 제휴 등을 통해 모든 상품을 저렴한 가격으로 제공하고 있습니다.

 

낮은 가격을 대표하는 소셜 커머스라는 명성대로 다양한 상품을 저렴한 가격에 살 때문에 고객 만족도가 높고, 많은 사용자의 사랑을 받고있는 소셜 커머스입니다.

 

3. Coupang 쿠팡
한국에서 EC 사이트는 이제 구식 한국에서 인기있는 소셜 커머스 3회사 

Coupang 쿠팡


Coupang는 2013 년 미국 소셜 커머스 기업 "Groupon"을 벤치마킹하여 설립 된 기업입니다. 처음에는 공동 구매 형의 EC 사이트 였지만, 현재는 EC 사이트로 이동합니다. 

 

2015 년 소프트 뱅크에서 1000 憶円 이상 조달하고 있으며, 2018 년에도 2000 억엔 이상의 조달하고 있습니다.

월간 방문자 수
620 만 명 (2019 년 12 월 조사)

주요 고객 연령층
주요 사용자는 30 대, 40 대이지만 50 대 이용도 활발합니다.

2020 년 최신 버전! 한국 EC 시장 한국에서 인기있는 소셜 커머스 란? coupang 연령별 이용률 

 

특징
Coupang의 특징은 "로켓 배송 '과' 모바일 결제 '입니다.

우선, 「로켓 배송 "은 Amazon Prime과 비슷한 서비스에서 자정 전에 주문하면 다음날 배송 해주는 서비스입니다.
다음 "모바일 결제 '는 원터치로 결제 할 수있는 시스템입니다. 

 

일반적으로 모바일 결제는 자신이 설정 한 비밀번호 나 지문 입력 등의 인증이 필요하지만 Coupang 모바일 결제는 결제 버튼을 클릭하는 것만으로 간단하게 지불 할 수 있습니다. 

 

따라서 Coupang은 모바일 거래 금액이 PC보다 압도적으로 높고, 점차 모바일 시장이 커지고있는 현대 사회에서 가장 중요한 강점이 있습니다.

Coupang은 이번에 소개 한 3 개사 중 가장 새로운 서비스이지만, "로켓 배송 '과'모바일에서 강점"성장의 원동력이되고 2018 년 12 월부터 2019 년 4 월까지 브랜드 명성 '1 위 '에 빛나는 소셜 커머스되었습니다.

 
한국에서는 일상적으로 인터넷 쇼핑이 활용되고 인프라가 충실하고있어, 디지털 선진국이라고 말할 수 있겠지요.

 

신종 코로나 바이러스의 영향으로 지금까지 인터넷 쇼핑을 이용하지 않았던 연대가 처음으로 인터넷 쇼핑몰을 이용하여 구입 품목도 더 일상적인 물건으로 변화 한 것에서 앞으로도 한국의 e 커머스 시장 확대 할 것으로 예상됩니다.

 

"Korean Social Commerce BIG3"


Korean Social Commerce BIG3

-TMON, Wemakeprice, Coupang ~

Latest version 2020! Korean EC Market What is popular social commerce in Korea?

Latest version 2020! Korean EC market status


What is popular social commerce in Korea?
How much do you usually use online shopping?
In Korea, shopping in online shopping becomes a part of people's daily lives, and online shopping usage rates are said to be "the best in the world".

Korea succeeded in commercializing 5G for the first time in the world, and 5G subscribers reached 5.77 million in early April 2020, and the current 5G penetration rate has exceeded 9%, showing the highest penetration rate in the world beyond China. In addition, the Korean government has already announced that it is deploying a total of 115,000 5G base stations nationwide, and the Internet environment is being improved much more than in Japan. (MInistry of Science and ICT)

Internet penetration rate in Korea
In 2018, the percentage of Internet users in Korea was ``91.5%''.
Among them, the usage rate from teens to 30s is what! "99.9%" is '99.7%' for 40s.

With the Internet penetration rate and environmental improvement, the Korean EC market is developing very much, and it can be said that it is an attractive market for Japanese EC operators. So this time, we will introduce the current status of the Korean EC market and popular social commerce!

  

Latest version 2020! Korean EC market size


The "online shopping transaction amount" of Q1 from January to March 2020 announced by the Korea National Statistical Office was 12,5825 billion won, the exchange rate on May 20, 2020, an increase of 11.8% from the same month last year.

  

Changes in items caused by the novel coronavirus
The impact of the novel coronavirus has made major changes to purchase items. Compared to before, "leisure service" and "travel" decreased by about 90%, but increased significantly due to items such as "delivery service" and "food and drink".

  

Mobile transaction amount


Among them, the "mobile shopping transaction amount" accounted for 67.3%, and the "mobile shopping transaction amount" of online shopping was 8.46 trillion won, an increase of 19.2% from the previous year. <Reference: Statistics Korea National Statistical Office>

  

Popular social commerce in Korea
'Social Commerce' is a site that uses social network services (SNS), such as Facebook and Twitter, to be sold in the form of joint purchases on its own site.

It is said that such a name was given in order to find “users who want to suppress the purchase price of the same product” using SNS when they want to buy a product cheaply. 

 

At the beginning of the social commerce service, when users want to buy cheaply, a “joint purchase” Format ". However, because the'social deal' that sells cheaply in the period set by the sales company has been well-received and popular by consumers, the'method of selling cheaply in the period set by the sales company’ has become common.

In Korea, various social commerce companies have launched services since 2010, and the three companies that have stood out in the fierce competition are Tmon (Timon) and Wemakeprice (Wemakeprice) and Coupang (Coupang).
This will introduce you in more detail based on the latest data on the three companies.

1.TMON


Tmon

EC site in Korea is now outdated, popular social commerce in Korea 3 選 4

Tmon started its service in 2010 and is the first company in Korea to be recognized as social commerce. It covers a wide range of product categories, from fashion and beauty, sports, travel and leisure, daily necessities to supermarkets.

Monthly visitors
4.6 million (December 2019 survey)

Major audience age group
The main users are in their 30s and 40s.

Latest version 2020! Korean EC Market Popular social commerce in Korea is _TOWN's use rate by age

Characteristic
The peculiarity of Tmon is its focus on time commerce. Every Friday, there is no delivery charge, "Free Shipping Day", a variety of limited-time events and services such as "Free Shipping Day", "First Day", where various events are held 24 hours a day, such as discount coupons are delivered every hour on the first day of the month or popular products are sold at limited prices Are provided.

  

2. Wemakeprice (Wemakeprice)
Latest version 2020! Korean EC Market What is popular social commerce in Korea?


Wemakeprice (Wemakeprice)

Wemakeprice started its service in 2010 under the name Wemakeprice, but in 2013 it changed its name to “Wemakeprice”, which stands for Wemakeprice.

Monthly visitors
4.9 million (December 2019 survey)

Major audience age group
The main users are in their 30s and 40s.

Latest version 2020! Korean EC Market What is popular social commerce in Korea? wemakeprice usage rate by age

Characteristic

The feature of WeMef is its low price. We offer all products at low prices through partnerships with shops that handle products from 100 to 200 yen (about 10 to 20 yen) and used product sites. 

 

With its reputation as social commerce representing low prices, it is a social commerce that has high customer satisfaction and is loved by many users because it buys various products at low prices.

  

3. Coupang Coupang
EC site in Korea is now outdated 3 popular social commerce companies in Korea


Coupang Coupang

Coupang was founded in 2013 by benchmarking US social commerce company "Groupon". Initially, it was a joint purchase type EC site, but now it moves to the EC site. In 2015, SoftBank has procured more than 1,000 yen, and in 2018, it is also procuring more than 200 billion yen.

Monthly visitors
6.2 million (December 2019 survey)

Major audience age group
The main users are in their 30s and 40s, but their 50s are also active.

Latest version 2020! Korean EC Market What is popular social commerce in Korea? coupang usage rate by age



Characteristic
The features of Coupang are "Rocket Shipping" and "Mobile Payment".

First of all, "Rocket Delivery" is a service similar to Amazon Prime that delivers the next day if you order before midnight.
The following "mobile payment" is a system that allows one-touch payment. In general, mobile payment requires authentication such as entering a password or fingerprint set by yourself, but Coupang mobile payment can be paid simply by clicking the payment button. 

 

 

Therefore, Coupang has the most important strength in the modern society where the mobile transaction amount is overwhelmingly higher than that of PC, and the mobile market is gradually growing.

Coupang is the newest service out of the three companies introduced this time, but it became the driving force of growth of "Rocket Shipping" and "Strong in Mobile", and became a social commerce shining in the brand reputation'No. 1'from December 2018 to April 2019.

  
In Korea, Internet shopping is used on a daily basis and infrastructure is substantial, so it can be said that it is a digitally developed country. 

 

 

Since Yantai, who has not used internet shopping until now due to the novel coronavirus, has changed purchase items to more everyday items using internet shopping malls for the first time, it is expected that Korea's e-commerce market will continue to expand in the future.

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